A márkák logói és
nevei mindennapjaink részei, amelyek segítenek azonosítani és
megkülönböztetni a különböző termékeket és szolgáltatásokat. A logók és nevek
tervezése hosszú folyamat eredménye, melynek célja, hogy könnyen
felismerhetővé és emlékezetessé tegye a márkát. 1. A logók fontos része a
márkaidentitásnak, hiszen egy jól megtervezett logó segíthet abban, hogy az
emberek könnyen azonosítsák és emlékezzenek egy adott márkára. 2. A logók
tervezése során fontos figyelembe venni a célcsoportot, a márka értékeit és
az adott termék vagy szolgáltatás jellegét. Ezek alapján alakul ki a logó
stílusa, színei és formája. 3. A márkanevek kiválasztása is kulcsfontosságú a
siker szempontjából. Egy jó márkanevnek könnyen kimondhatónak,
megjegyezhetőnek és pozitív asszociációkat kiváltónak kell lennie. 4. Fontos,
hogy a márkanevünk egyedi legyen, és ne ütközzön más márkanévvel vagy
védjeggyel. Ezért érdemes előre utánanézni, hogy az általunk választott név
még szabad-e. 5. Végül, de nem utolsósorban fontos az összhang a logó és a
név között, hiszen ezek egymást kiegészítve erősítik meg a márkaazonosságot
és identitást. Összességében tehát elmondható, hogy a márkák logói és nevei
kulcsfontosságúak a sikerhez vezető úton. Érdemes időt és energiát fektetni
ezek megtervezésébe és kiválasztásába, hiszen ezek fogják hordozni és
képviselni a márka értékeit és identitását a fogyasztók szemében.